SEMAKAN KEPUTUSAN PEPERIKSAAN UPSR 2018

Semakan keputusan UPSR bagi tahun 2018. Tarikh Peperiksaan UPSR 2018 tahun ini telah berlangsung pada bulan September 2018. Selepas itu pelajar sudah mula rasa berdebar menantikan tarikh keputusan UPSR 2018 akan diumumkan. Menurut laporan terkini, keputusan Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) akan diumumkan pada 29 November 2018 bermula pada jam 10.00 pagi di sekolah masing-masing.



Sudah semestinya bagi pelajar dan Ibubap/Penjaga kini berdebar-debar menungguh keputusan yang akan diumumkan nanti dan Sebaik sahaja pengumuman keputusan UPSR dibuat anda boleh membuat semakan disekolah masing-masing pada hari yang ditetapkan.

Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) juga ada menyediakan perkhidmatan semakan keputusan UPSR 2018 secara online (UPSR online exam result) dan SMS.

Kedua-dua kaedah semakan ini boleh dibuat serta-merta tanpa perlu pergi ke sekolah asal anda untuk mendapatkan keputusan UPSR anda.

Anda Kini boleh membuat semakan keputusan UPSR secara online. Anda hanya perlu mengikut beberapa langkah mudah untuk membuat semakan keputusan peperiksaan tersebut. 
UPSR



Cara Membuat Semakan Keputusan UPSR

Semakan Keputusan UPSR 2018 Online exam result Dan Short Message System (SMS)Untuk membuat semakan anda hanya perlu ikut arahan di bawah.

Semakan SMS: Taip UPSR [angka giliran] dan hantar ke 15888

Contoh: UPSR BC001A040 hantar ke 15888




Taniah diucapkan kepada yang berjaya dalam peperiksaan UPSR bagi tahun 2018.
Untuk mengetahui proses pendaftaran kemasukan ke Sekolah Berasrama Penuh (SBP) layari Permohonan Ke Sekolah Berasrama Penuh