PERMOHONAN ONLINE KEMASUKAN BAGI PENGAMBILAN POLITEKNIK DAN KOLEJ KOMUNITI SESI DISEMBER 2018

Permohonan Online bagi kemasukan pengambilan politeknik dan kolej Komuniti sesi disember 2018, telah dibuka bermula pada 10 Ogos 2018 jam 5.00 petang.


Peluang dibuka kepada anda yang berminat untuk melanjutkan pengajian di politeknik dan Kolej Komuniti. Kementerian Pendidikan Malaysia(KPT) memperlawa lepasan sijil SPM, Politeknik, Kolej Komuniti , Institut Pertanian, Perda-Tech, Kemahiran Mara dan Kemahiran Malaysia yang berkelayakan untuk membuat permohonan bagi program sijil dan Diploma Politeknik dan Kolej Komuniti.


Bagi mereka yang ingin memohon program Pra diploma,Sijil dan Diploma anda boleh buat melalui link ini >> http://www.politeknik.edu.my/eborang/logineborang.asp

Bagi mereka yang inigin memohon program Sijil Kemahiran Khas anda boleh buat melalui link ini >> http://www.politeknik.edu.my/eborang/loginkhas.aspx

Nota Penting

  • Pemohon dinasihatkan supaya mencuba capaian Permohonan Dalam Talian e-Borang ini pada waktu yang lain jika percubaan pertama gagal atau tidak berjaya pada ketika itu. Ini adalah kerana ada kemungkinan berlaku kesesakan laluan capaian kepada server pangkalan.
  • Permohonan yang tidak lengkap atau maklumat yang mengelirukan, boleh mengakibatkan permohonan anda ditolak
Lihat Juga: