PERMOHONAN ONLINE PROGRAM PEMBANGUNAN KEMAHIRAN PENINGKATAN SKIL YAYASAN PENERAJU PENDIDIKAN BUMIPUTERA

Permohonan online program pembangunan kemahiran peningkatan skil (peneraju skil iltizam) YAYASAN PENERAJU PENDIDIKAN BUMIPUTERA
dibuka sepanjang tahun bagi sesi kemasukan 2018.



Salah satu Program Pembangunan Kemahiran bagi meningkatkan skil vokasional dan teknikal ke peringkat pengiktirafan antarabangsa. Peningkatan kemahiran bagi kerjaya berpendapatan tinggi seperti sektor minyak & gas, elektrik & elektronik, komunikasi, bidang kandungan kreatif & infrastruktur dan lain-lain.

Dapatkan informasi mengenai pendidikan Malaysia >>mypendidikanmalaysia.com<<


Program Peneraju Skil Iltizam adalah bagi pelajar yang tercicir daripada sekolah rendah, sekolah menengah dan IPT, Program ini adalah bertujuan untuk memberikan kemahiran agar dapat berdaya saing dengan orang lain. Kepada individu-individu yang berumur 17 sehingga 23 tahun dan mempunyai minat ke arah kemahiran anda amat digalakkan untuk membuat permohonan.Program ini merangkumi pensijilan di dalam industri di mana calon-calon akan mendapat kemahiran yang bersesuaian dengan permintaan industri dan peluang pekerjaan. Terdapat pelbagai program yang ditawarkan di bawah Peneraju Skil Iltizam yang meliputi industri minyak dan gas, pelancongan, pelabuhan, perkapalan dan sebagainya.

Berikut adalah Program Peneraju Skil Iltizam yang ditawarkan kepada anda.

1) Peneraju Skil Iltizam Automotif

Objektif utama program ini adalah untuk meningkatkan penyertaan bumiputera di dalam bidang pekerjaan berkemahiran tinggi dengan pendapatan lumayan di dalam industri automotif. 

Klik untuk memohon  >> Automotif <<

2) Peneraju Skil Iltizam Erector Operator

Objektif utama program ini adalah untuk memberi peluang kepada remaja yang berminat untuk bekerja sebagai juruterapi spa. Program ini merangkumi pensijilan di dalam industri di mana pelatih akan mendapat kemahiran yang bersesuaian dengan permintaan industri dan berpeluang untuk mendapat peluang pekerjaan dengan pendapatan lumayan di dalam industri pembinaan.

Klik untuk memohon  >> Erector Operator<<

3) Peneraju Skil Iltizam Operasi Kaunter Hadapan (Front Office Operations)

Program ini merangkumi pensijilan di dalam industri di mana calon-calon akan mendapat kemahiran yang bersesuaian dengan permintaan industri dan peluang pekerjaan. Objektif utama program ini adalah untuk meningkatkan penyertaan bumiputera di dalam bidang pekerjaan berkemahiran tinggi dengan pendapatan lumayan di dalam industri pelancongan.

Klik untuk memohon  >> Front Office Operations<<

4) Peneraju Skil Iltizam Rotating Equipment Technician

Program ini merangkumi pensijilan di dalam industri di mana pelatih akan mendapat kemahiran yang bersesuaian dengan permintaan industri dan berpeluang untuk mendapat peluang pekerjaan dengan pendapatan lumayan di dalam bidang minyak dan gas.

Klik untuk memohon >> Rotating Equipment Technician <<



5) Peneraju Skil Iltizam Juruteknik Pemesinan CNC

Objektif utama program ini adalah untuk meningkatkan penyertaan bumiputera di dalam bidang pekerjaan berkemahiran tinggi dengan pendapatan lumayan di dalam industri pembuatan (manufacturing).

Klik untuk memohon >> Juruteknik Pemesinan CNC <<

6) Peneraju Skil Iltizam Wireless Telecommunications (Network Roll Out)

Program ini merangkumi pensijilan di dalam industri di mana pelatih akan mendapat kemahiran yang bersesuaian dengan permintaan industri dan berpeluang untuk mendapat peluang pekerjaan dengan pendapatan lumayan di dalam industri telekomunikasi

Klik untuk memohon    >> Wireless Telecommunications <<

Dapatkan informasi mengenai pendidikan Malaysia >>mypendidikanmalaysia.com<<