BIASISWA GATES CAMBRIDGE UNTUK PELAJAR PASCASISWAZAH ANTARABANGSA DI UK 2017

Biasiswa Gates Cambridge untuk Pelajar Pascasiswazah Antarabangsa di UK 2017 daripada Yayasan Bill & Melinda Gates untuk lepasan ijazah sepenuh masa di University of Cambridge

Setiap tahun, Yayasan Bill & Melinda Gates membiayai Biasiswa Gates Cambridge untuk lepasan ijazah sepenuh masa menyambung pengajian ijazah dalam mana-mana subjek yang ada di University of Cambridge. Biasiswa Gates Cambridge meliputi kos penuh untuk belajar di Cambridge.


Tujuan program Biasiswa Gates Cambridge adalah untuk membina satu rangkaian global pemimpin masa depan yang komited untuk memperbaiki kehidupan orang lain.
Program Biasiswa Gates Cambridge telah ditubuhkan pada Oktober 2000 dengan sumbangan sebanyak USD210m dari Yayasan Bill dan Melinda Gates kepada Universiti Cambridge; ini adalah derma tunggal terbesar yang pernah disumbangkan kepada universiti UK.
Di Cambridge, para mahasiswa melanjutkan mata pelajaran sepenuh masa yang ditawarkan di Universiti itu dan tersebar melalui jabatan dan Kolej.
Tahap Kursus: Biasiswa Gates Cambridge disediakan untuk menyambung pengajian ijazah pasca siswazah sepenuh masa (PhD, MSc atau MLitt atau satu tahun kursus lepasan ijazah) dalam mana-mana subjek yang ada di University of Cambridge.
Subjek Pelajaran: Biasiswa Gates Cambridge diberikan kepada pembelajaran mana-mana subjek yang ada di University of Cambridge.
Anugerah Biasiswa: Biasiswa Gates Cambridge meliputi kos penuh untuk belajar di Cambridge. Ia juga menyediakan pembiayaan budi bicara tambahan. Ia meliputi kos berikut:
Komponen Teras
  • Yuran Komposisi Universiti pada kadar yang sesuai*.
  • Elaun penyelenggaraan untuk seorang pelajar (£ 14,600 untuk 12 bulan pada kadar 2016-17; kadar pro bagi kursus yang pendek daripada 12 bulan).
  • Satu pembiayaan penerbangan ekonomi tunggal pada kedua-dua permulaan dan akhir kursus.
  • Pembiayaan kos visa & kos surcaj NHS berkaitan.
Komponen Budi Bicara
Tabung Amanah ini juga mempertimbangkan permohonan untuk beberapa jenis dana tambahan berdasarkan budi bicara:
  • Pembiayaan pembangunan Akademik – dari £500 hingga £1500, bergantung kepada tempoh kursus anda, untuk menghadiri persidangan dan kursus.
  • Elaun keluarga – sehingga £ 10.120 untuk anak pertama dan sehingga £ 4,320 untuk anak kedua (2016-17 kadar). Tiada pembiayaan disediakan untuk pasangan.
  • Kerja Lapangan – anda boleh memohon untuk teruskan elaun penyelenggaraan biasa anda semasa kerja lapangan sebagai sebahagian daripada PhD anda.
  • Pembiayaan kesusahan – untuk masalah yang tidak diduga
  • Bersalin / pembiayaan bersalin bapa – jika anda memerlukannya, anda boleh memohon untuk hentikan pengajian sehingga 6 bulan dan terus menerima elaun penyelenggaraan pada masa ini
  • Sesetengah pembiayaan tahun keempat untuk mahasiswa PhD mungkin diperuntukkan **
* Yuran Komposisi Universiti berbeza untuk jenis pelajar yang berbeza; pemohon seharusnya melihat prospektus Pengajian Siswazah untuk maklumat penuh mengenai jumlah yang tepat. Jika seseorang pelajar dari Kesatuan Eropah telah berjaya mendapat anugerah yuran daripada pihak berkuasa awam mereka mesti menerima ini dan tabung Amanah tidak akan membayar yuran ini.
** PhD di Cambridge adalah ijazah tiga tahun dan Mahasiswa Gates Cambridge perlu mengambil satu projek penyelidikan dimana mereka dan Penyelia mereka fikir boleh siap dalam tempoh tiga tahun. Walau bagaimanapun, jika terdapat keadaan yang tidak diduga yang bermakna anda perlu pembiayaan lanjut semua atau sebahagian sepanjang tahun keempat anda, tabung Amanah akan mempertimbangkan permohonan berdasarkan budi bicara. Tetapi anda tidak perlu bergantung kepada penerimaan sebarang pembiayaan tahun keempat apabila anda mulakan PhD anda.
Bolehkah menerima gaji atau biasiswa besar lain?
Jika anda menerima gaji daripada majikan atau mempunyai satu lagi biasiswa yang besar, tabung Amanah berhak untuk mengurangkan atau tidak membayar elaun penyelenggaraan yang sepatutnya. Anda harus membiar tahu pihak tabung Amanah dengan segera jika anda akan dianugerahkan apa-apa pembiayaan ijazah anda di Cambridge.
Apa yang tidak dicakupi dalam biasiswa ini?
Sebagian besar biaya ditanggung oleh Biasiswa tetapi Gates Cambridge tidak meliputi yuran tempat duduk atau kos peralatan saintifik atau sumber-sumber akademik yang sama. Tabung Amanah menjangka kos kursus teras seperti yang akan dilindungi oleh jabatan akademik di Cambridge.
Biasiswa boleh diambil di UK
Syarat Kelayakan: Biasiswa disediakan untuk ijazah lanjutan dalam mana-mana mata pelajaran di Cambridge bagi pemohon yang biasanya bermastautin di luar United Kingdom, Pemohon boleh memohon Biasiswa Gates Cambridge jika mereka adalah:
  • Warganegara mana-mana negara di luar United Kingdom
  • Memohon untuk mengikuti salah satu kursus sepenuh masa pengajian di University of Cambridge:
    • PhD (Ijazah tiga tahun penyelidikan sahaja)
    • MSc atau MLitt (Ijazah dua tahun penyelidikan sahaja)
    • Kursus ijazah lanjutan satu tahun (cth MPhil, LLM, tiang, Diploma, MBA dan lain-lain.)
  • Pemohon boleh menggunakan borang di bawah untuk segera memeriksa jika mereka layak untuk memohon Biasiswa Gates Cambridge dan, jika demikian, di mana kedua-dua pusingan permohonan anda perlu memohon. Pemohon akan mencari maklumat lengkap tentang kriteria kelayakan kami di bawah halaman ini.
Pelajar semasa di Cambridge?
  • Jika mereka sedang belajar di Cambridge dan ingin memohon untuk kursus pasca siswazah baru maka mereka boleh memohon Biasiswa Gates Cambridge. Sebagai contoh, jika mereka sedang belajar untuk MPhil maka mereka boleh memohon Biasiswa Gates Cambridge untuk mengejar gelaran PhD. Pusingan permohonan yang mereka perlu memohon akan ditentukan oleh negara yang mereka biasa tinggal – sila gunakan penyemak kelayakan di atas. Sila juga ambil perhatian bahawa jika anda sedang belajar di Cambridge tetapi biasanya bermastautin di Amerika Syarikat maka mereka kini perlu memohon pada pusingan AS sebelum ini.
  • Jika mereka telah memulakan kursus, anda tidak boleh memohon Biasiswa Gates Cambridge untuk membiayai baki daripadanya.
  • Pelajar Semasa Gates Cambridge juga boleh memohon untuk biasiswa kedua jika mereka memohon ijazah baru.
Warganegara: Rakyat mana-mana negara di luar United Kingdom boleh memohon untuk biasiswa Bill Gates ini.
Syarat Kemasukan Kolej
Keperluan Masuk: Pemohon mestilah mempunyai ijazah mereka sebelumnya.
Keperluan ujian: Tiada
Keperluan Bahasa Inggeris: Pejabat Kemasukan Siswazah atau jabatan akademik mungkin memerlukan pemohon untuk mengemukakan maklumat berikut untuk kemasukan ke Universiti:
  • Skor ujian Bahasa Inggeris (jika bahasa Inggeris bukan bahasa pertama anda).
  • Cadangan penyelidikan, contoh kerja bertulis anda, skor GRE / GMAT, dan lain-lain. Tidak semua pemohon akan dikehendaki mengemukakan dokumen-dokumen tersebut.
Cara Memohon: Pemohon perlu memohon Biasiswa Gates Cambridge dan kemasukan ke kursus lepasan ijazah yang mereka pilih di Universiti Cambridge dan College Cambridge melalui Pejabat Kemasukan Siswazah, dengan menggunakan Borang Permohonan Siswazah dan dokumen sokongan. Adalah tidak mungkin untuk memohon Biasiswa Gates Cambridge tanpa memohon kepada University of Cambridge. Anda perlu memohon untuk diterima masuk sebagai seorang pelajar sarjana di Universiti Cambridge dan Biasiswa Gates Cambridge pada masa yang sama, dengan menggunakan satu pek permohonan. Untuk dipertimbangkan untuk kemasukan lepasan ijazah dan Biasiswa Gates Cambridge semua pemohon perlu mengemukakan dokumen-dokumen berikut ke Pejabat Kemasukan Siswazah mengikut tarikh akhir yang berkaitan: –
  • Borang Permohonan Siswazah (termasuk seksyen Gates Cambridge).
  • Transkrip akademik.
  • 2 rujukan akademik.
  • 1 rujukan peribadi (untuk Biasiswa Gates Cambridge).
Tarikh Akhir Permohonan: Tarikh akhir adalah seperti berikut: Pusingan 1 (rakyat Amerika Syarikat yang berpangkalan di Amerika Syarikat) – 12 Oktober 2016 dan Pusingan 2 (semua calon-calon lain yang layak) – 7 Disember 2016.