PROGRAM EXECUTIVE-UNIVERSITI TEKNOLOGI MALAYSIA RAZAK SCHOOL


Program Separuh masa untuk golongan yang bekerja samakin hari semakin mendapat permintaan pada masa kini, UTM razak School adalah salah satu universiti yang memberikan program separuh masa yang berkualiti khasnya untuk golongan yaang bekerja.

UTM Razak Sekolah Kejuruteraan dan Teknologi Lanjutan (UTM Razak School) telah ditubuhkan pada bulan Mei 2010 selaras dengan transformasi Kampus UTM Kuala Lumpur. Dahulu dikenali sebagai Perniagaan dan Pusat Teknologi Lanjutan (BATC), ia bermula sebagai Pusat Kecemerlangan pada tahun 1992 di bawah inisiatif diilhamkan daripada Perdana Menteri ketika itu, Tun Dr. Mahathir Mohamed. Selama ini ia telah membangunkan hubungan yang kukuh dengan lebih daripada dua puluh lima industri dan organisasi, di dalam negara dan di peringkat antarabangsa, melibatkan diri dalam program-program eksekutif, kursus jangka pendek, wacana profesional dan penyelidikan inovatif. Fokus industri berkaitan dan industri yang dipacu kemudiannya akan disuntik ke dalam ijazah dan program pascasiswazah.

UTM Razak School berjalan sarjana muda dan program pascasiswazah. Di peringkat ijazah pertama, kita mempunyai Ijazah Sarjana Muda Sains dalam Reka Bentuk Perindustrian. Ini adalah satu program yang inovatif dengan aplikasi industri yang luas. Program-program pascasiswazah Doktor Kejuruteraan, Doktor Falsafah, Sarjana Falsafah, Sarjana Eksekutif Pengurusan Kesihatan dan Ijazah Sarjana Sains (Pengurusan Perniagaan Kejuruteraan), Sarjana Sains (Sustainable Urban Design), Sarjana Sains Profesional, Sarjana Keselamatan dan Kesihatan Pekerjaan Sains (Kejuruteraan Sistem), dan Sarjana Falsafah (reka bentuk Perindustrian).

UTM Razak School cemerlang dan menjalankan program-program mod Eksekutif di peringkat diploma dan ijazah lanjutan. Program-program ini khusus untuk industri dan dijalankan secara modular, kebanyakannya semasa hujung minggu. dengan itu eksekutif yang bekerja diberi peluang untuk meningkatkan kelayakan akademik mereka manakala mendapat manfaat daripada pengalaman kerja mereka. UTM Razak School berjalan enam (6) Program Diploma Eksekutif dengan rakan industrinya. Razak School ialah pelopor dalam program-program eksekutif diiktiraf MQA dan telah menetapkan penanda aras sendiri dan standard yang dipandang tinggi oleh orang lain di padang permainan yang sama.

Sebagai fakulti baru, UTM Razak School bertujuan untuk menjadi pelopor dalam kedua-dua usaha akademik dan penyelidikan. pasukan pepejal staf akademik yang terdiri daripada pemegang PhD lebih daripada 60% daripada pelbagai disiplin adalah aset paling kukuh. Disokong oleh kakitangan sokongan yang berdedikasi, UTM Razak School akan berusaha untuk mencapai kecemerlangan dan terbilang.

Perhatian ini bulanlah website rasmi UTM Razak School.
Untuk mendaptkan Infomasi yang terkini sila ke website rasmi UTMrs