ANUGERAH SISWAZAH ANTARABANGSA UNIVERSITY OF STIRLING DI UK


Anugerah Siswazah Antarabangsa University of Stirling di UK 2016 – University of Stirling mempelawa permohonan untuk Anugerah Siswazah Antarabangsa bagi kemasukan pada bulan September 2016.

Anugerah ini ditawarkan kepada pelajar yang memasuki terus ke program Ijazah Sarjana (Master) sepenuh masa, di kampus Universiti Stirling. Sejajar dengan matlamat Universiti untuk berada di barisan hadapan dalam penyelidikan dan pembelajaran yang membantu untuk memperbaiki kehidupan.


University of Stirling merupakan sebuah kampus universiti kajian UK yang diasaskan oleh piagam Kerajaan pada tahun 1967 di Stirling, Scotland. Ia disenaraikan antara 60 universiti di dunia yang berusia di bawah 50 tahun oleh Times Higher Education World University Rankings.
Keperluan tertentu untuk skor ujian Bahasa Inggeris seperti IELTS atau TOEFL boleh diketepikan jika arahan dan penilaian kajian darjah pertama pemohon telah dibuat dalam bahasa Inggeris.
Tahap Kursus: Anugerah disediakan untuk mengikuti program ijazah sarjana sepenuh masa.
Kajian Subjek: Anugerah ditawarkan dalam pelbagai bidang untuk membantu pelajar dalam aspek meningkatkan pendidikan mereka.
Anugerah Biasiswa: Setiap anugerah bernilai £ 3000 (RM 16230)
Biasiswa boleh diambil di United Kingdom
Kelayakan: Bagi kemasukan dalam September 2016 Anugerah Siswazah antarabangsa ditawarkan kepada pemohon lepasan ijazah mengajar yang dibiayai sendiri dan bertanggungjawab untuk membayar yuran pengajian pada kadar luar negara. Anugerah ini adalah untuk pelajar bermastautin, atau warga negara-negara berikut, tertakluk kepada kriteria akademik khusus negara seperti yang digariskan di bawah:
Kanada – minimum 3.3 GPA pada skala 4.0
Ghana – minimum Kepujian Kelas Kedua (Divisi Atas)
Hong Kong – minimum Kepujian Kelas Kedua (Divisi I)
India – minimum purata profil gred 60 peratus
Kenya – minimum Kepujian Kelas Kedua (Divisi Atas)
Jepun – minimum purata profil gred 75 peratus
Malaysia – minimum Kepujian Kelas Kedua (Divisi Atas) atau 3.3 GPA pada skala 4.0
Nigeria – minimum Kepujian Kelas Kedua (Divisi Atas)
Norway – Profil gred purata sekurang-kurangnya Gred B
Oman – minimum 3.3 GPA pada skala 4.0
Kerajaan Arab Saudi – minimum 3.5 GPA pada GPA 4.0 skala atau 4.3 pada skala 5.0
Singapura – minimum Kepujian Kelas Kedua (Divisi Atas)
Taiwan – minimum purata profil gred 75 peratus
Thailand – minimum 3.2 GPA pada skala 4.0
Amerika Syarikat – minimum 3.3 GPA pada skala 4.0
Vietnam – minimum purata profil gred 75 peratus
Warganegara: Warga Kanada, Ghana, Hong Kong, India, Kenya, Jepun, Malaysia, Nigeria, Norway, Oman, Arab Saudi, Singapura, Taiwan, Thailand, Amerika Syarikat dan Vietnam boleh memohon.
Syarat Kemasukan Kolej
  • Keperluan Masuk: Pemohon mestilah mempunyai ijazah sarjana muda atau setaraf.
  • Ujian Keperluan: Tiada
  • Keperluan Bahasa Inggeris: Keperluan khusus Bahasa Inggeris skor ujian seperti IELTS atau TOEFL boleh diketepikan jika arahan dan penilaian kajian darjah pertama pemohon telah dibuat dalam bahasa Inggeris.
Cara Memohon: Pelajar dari negara yang layak secara automatik akan dinilai untuk Anugerah Siswazah Antarabangsa sebagai sebahagian daripada proses kemasukan; tidak ada permohonan yang berasingan diperlukan untuk anugerah ini. Pelajar yang layak menerima anugerah ini akan dimaklumkan melalui Kemasukan, sebaik sahaja tawaran syarat akademik telah dipenuhi.
Memohon Pengajian Siswazah: Anda boleh memohon untuk pengajian siswazah di Universiti Stirling dalam talian, atau melalui salah seorang wakil universiti di luar negara. Butiran lengkap bagaimana untuk memohon untuk kursus pascasiswazah dikehendaki pada bahagian pasca siswazah di laman rasmi di sini.
Sebelum anda melengkapkan dan menyerahkan permohonan anda, anda perlu memastikan bahawa anda menyemak syarat kemasukan bagi kursus pengajian pilihan anda. Jika anda tidak pasti sama ada kelayakan anda memenuhi keperluan, sila hubungi kakitangan di Pejabat Kemasukan Siswazah menggunakan maklumat di bahagian bawah halaman ini.
Tarikh Akhir Permohonan: Tarikh tutup permohonan adalah 31 Ogos 2016.
HUBUNGI: Sebarang pertanyaan mengenai Anugerah Siswazah boleh dipanjangkan menerusi email ke international@stir.ac.uk, manakala untuk urusan permohonan kemasukan pengajian melalui alamat emailgraduate.admissions@stir.ac.uk