TAWARAN BIASISWA KHON KAEN UNIVERSITY (KKU) SCHOLARSHIP FOR ASEAN AND GMS COUNTRIES’ PERSONNEL OF ACADEMIC YEAR 2019

Tawaran Biasiswa Khon Kaen University(KKU) fo Asean and GMS Countries for the year 2019, Biasiswa KKU memperlawa pelajar daripada Malaysia untuk memohon.


Universiti Khon Kaen (KKU) menjemput warga negara ASEAN dan Negara-negara GMS untuk memohon Biasiswa KKU untuk ASEAN dan Negara GMS Tahun Akademik 2019

Universiti Khon Kaen sentiasa mengambil peranan penting untuk mengambil bahagian dalam membangunkan kakitangan dan sumber-sumber negara-negara GMS, terutama negara-negara jiran. Pembangunan sumber manusia adalah inti dari semua aspek pembangunan negara. Kerjasama di kalangan institusi akademik negara-negara dalam Komuniti ASEAN adalah penting dan penting sebagai tindak balas kepada beliau sebagai peranan Komuniti ASEAN dalam masyarakat dunia dan peningkatan potensi sumber daya manusia serantau kita. Ini terutama berlaku dalam kerja akademik dan penyelidikan, yang Universiti Khon Kaen terus menerus dalam misi utamanya ke arah pembangunan negara GMS sumber manusia

KELAYAKAN

Pemohon yang layak mesti memenuhi kriteria berikut:

  • Menjadi warga negara ASEAN dan GMS (Yunnan dan Guangxi China).
  • Pemohon tidak boleh melebihi 40 tahun pada tarikh permohonan.
  • Mendapatkan ijazah sarjana muda jika memohon peringkat Ijazah Sarjana dan Jika memohon untuk Ijazah Kedoktoran peringkat kedua-dua ijazah yang memegang Ijazah sarjana muda sarjana diperlukan.
  • Mempunyai penguasaan bahasa Inggeris yang baik.
  • kesihatan yang baik dari segi fizikal dan mental.
  • Memenuhi semua keperluan seperti yang layak untuk belajar dalam kurikulum tertentu di Khon Kaen University.
Permohonan boleh dibuat melalui https://iad.kku.ac.th./ 

Tarik Buka permohonan biasiswa ini adalah bermula pada 14/02/2019
Tarikh tutup permohonan biasiswa ini adalah pada 5 April 2019 (Jumaat)


TEMPOH PEMBELAJARAN

  • Ijazah Sarjana: 2 tahun
  • Ijazah Doktor: 3 tahun

GARIS PENDUAN PERMOHONAN

sila klik link dibawah.

KKU Scholarship 2019

Sebarang pertanyaan lanjut, sila berhubung terus dengan pihak Bahagian Hubungan Antarabangsa KKU, Mr Isara Suriyagul Na Ayudhaya di talian +66 43 202059 / sisara@kku.ac.th.