YAYASAN AXIATA- (PROGRAM TALENT YOUNG ) PROGRAM PEMBANGUNAN KETUA EKSEKUTIF MUDA 2019

Axiata Program Talent Young- Program Pembangunan Ketua Eksekutif Muda 2019, sebuah syarikat yang menawarkan perkhidmatan telco antara terbesar di Malaysia iaitu CELCOM menyediakan sebuah program pembangunan untuk bakat-bakat muda di Malaysia.


Program pembangunan kepimpinan selama dua tahun untuk profesional muda Malaysia dengan tumpuan kepada aplikasi dunia sebenar. Di peringkat ini, para peserta menguasai kemahiran dan pengetahuan kritikal melalui bengkel di mana alat perniagaan diperkenalkan, simulasi perniagaan di mana mereka ditonjolkan ke dalam peranan pembuat keputusan, serta cabaran perniagaan di mana mereka bekerja pada penyelesaian yang inovatif untuk masalah yang rumit semasa ditenggelamkan dalam pelbagai industri yang membentuk ekonomi Malaysia.

YCDP mempunyai satu pengambilan setiap tahun. Yuran program sebanyak RM 50,000.00 akan dikecualikan untuk semua peserta.

"Ketua Pegawai Eksekutif yang berkesan adalah penggiat yang tinggi kerana mereka bergerak lebih cepat dengan mencari cara untuk menjadikan kompleks mudah."

 OBJEKTIF

  • Anda akan meningkatkan kecekapan kepimpinan anda melalui satu siri pengalaman pembelajaran, simulasi perniagaan yang mencabar, dan bengkel.
  • Anda akan mendapat bimbingan, bimbingan, dan panduan peribadi secara keseluruhan sepanjang program 2 tahun.
  • Ini adalah peluang untuk anda berkomunikasi dengan pelajar Malaysia, graduan, dan profesional muda dari seluruh negara.
  • Ia adalah peluang bagi anda untuk mendedahkan diri anda dan menguji teori perniagaan dan kepimpinan terkini pada peringkat awal kerjaya anda.
  • Ia adalah peluang bagi anda untuk meningkatkan kebolehpasaran anda dengan membina kemahiran kritikal anda - kemahiran seperti komunikasi, pemikiran kritis, dan kreativiti.
  • Anda akan mendapat akses untuk belajar daripada sesi perkongsian pengetahuan yang berwawasan dengan panel pemimpin berpengaruh berpengaruh.
  • Menjadi sebahagian daripada persatuan alumni yang luar biasa sebaik sahaja anda menyelesaikan program tersebut.

MODUL

Kemahiran & Aplikasi Kritikal
-Memperkukuhkan komunikasi, pemikiran kritis dan kreativiti anda dengan bengkel yang dijalankan oleh pemimpin perniagaan yang berpengalaman

Kemahiran & Simulasi Perniagaan
-Pendedahan kepada pelbagai simulasi dan cabaran perniagaan yang membolehkan penggunaan pembelajaran anda lebih baik

Penyerapan Perniagaan
-Peluang untuk melibatkan diri dalam kemahiran yang berguna dalam persekitaran perniagaan pada tahap awal melalui program-program seperti; Program Shadow Leadership / C-Suite, merancang dan melaksanakan penyelesaian pada platform perniagaan digital, menambah nilai kepada perniagaan selama latihan selama 8 minggu dengan tujuan mengasah kemahiran ketajaman perniagaan anda

Pembelajaran Dalam Talian
-Memperkuatkan pemahaman Anda tentang kemahiran kritis dan bisnis melalui kolaborasi maya dan kajian kes dalam talian

Pelan Pembangunan Peribadi, Mentoring & Individu (IDP)
-Seorang jurulatih yang berdedikasi yang menyokong dan merapatkan anda pada setiap masa sepanjang 2 tahun, membantu anda untuk mempertajam kemahiran anda, meningkatkan keyakinan diri dan kepimpinan diri untuk mengetahui potensi sebenar anda


Syarat Permohonan
  • Warganegara Malaysia, atau penduduk tetap.
  • Profesional muda dalam kumpulan usia 23 hingga 28 tahun yang kini tinggal di Malaysia.
  • Pengalaman kerja selama 1 tahun minimum.

Apakah keperluan minimum untuk memohon Program Pembangunan Ketua Pegawai Eksekutif Muda?
  • Pemohon dijangka menjadi profesional muda yang memegang ijazah sarjana muda atau ijazah sarjana, sekurang-kurangnya. Pemohon juga harus dapat menunjukkan kualiti kepimpinan yang meyakinkan dan keinginan untuk belajar dan berkembang.
Lihat juga:


Di manakah saya memohon untuk Program Pembangunan Ketua Pegawai Eksekutif Muda?
  • Permohonan hendaklah dilengkapkan secara dalam talian di www.axiatafoundation.com. Sila ambil perhatian bahawa penyerahan manual tidak akan diterima.
Apakah proses permohonan?
  • Pemohon dikehendaki mengisi borang di www.axiatafoundation.com. Adalah penting bahawa pemohon mengisi bahagian Pencapaian Kepimpinan, butir-butir Details, dan jujur ​​menjawab empat soalan (ini boleh dijawab melalui esei atau format video). Sebagai panduan, sila rujuk kepada bahagian yang kami cari.
Bilakah pemohon yang disenarai pendek dimaklumkan untuk menghadiri temuduga?
  • Proses penyenaraian singkat kami dilakukan secara rolling, dan pemohon yang disenarai pendek akan dijemput untuk menghadiri temu duga dalam proses yang sewajarnya.
Berapa banyak calon yang akan diambil dalam setiap kumpulan?
  • Yayasan Axiata sedang mencari untuk mengambil tidak lebih daripada 80 individu yang cemerlang setiap kohort.
Permohonan buat masa sekarang belum lagi dibuka. www.axiatafoundation.com