PERMOHONAN ONLINE BIASISWA PERGURUAN PERSEKUTUAN PROGRAM IJAZAH SARJANA MUDA DI UNIVERSITI AWAM 2018

Permohonan Biasiswa perguruan persekutuan bagi program ijazah sarjana muda di universiti awam 2018, permohonan dibuka pada 1 April 2018 dan akan ditutup pada 30 April 2018.




Kepada mereka yang sedang mengikuti pengajian di peringkat Ijazah Sarjana Muda di Universiti Awam ambilan sesi September 2016 dan bidang dalam pendidikan ( fakulti Pendidikan) dan September 2017 dalam bidang kepakaran pendidikan Khas(Fakulit Sains Sosial/Sains kesihatan) anda adalah diperlawa oleh kementerian pendidikan malaysia(KPM) untuk membuat permohonan melalui Online.

Permohonan Biasiswa Perguruan Persekutuan boleh dibuat melalui link ini.

>>https://epenawaran.moe.gov.my<<

kepada calon-calon yang berkelayakan seperyti diatas, ini adalah peluang keemasan anda untuk mendapatkan tawaran biasiswa Perguruan persekutuan 2018.


update daripada portal rasmi Kementerian Pendidikan Malaysia


LIHAT JUGA:

TAWARAN BIASISWA TOP ACHIEVER KAMPUS UNIVERSITI SOUTHAMPTON MALAYSIA (UMSC) 2018


Biasiswa yang berprestij ini membuka peluang kepada pelajar dari aliran sains yang cemerlang dan pintar di Aisa untuk melanjutkan pengajian mahasiswa kejuruteraan di kampus universiti southampton Malaysia.Pelajar di Kampus Malaysia memperolehi pendidikan ‘Southampton’ yang unik dengan dua tahun pertama di Malaysia digabung dengan dua tahun terakhir di universitinya yang berkelas dunia dan mengetengahkan penyelidikan di UK.

Bagi mereka yang berminat menduduki peperiksaan ini. anda haruslah melengkapkan borang permohonan pendaftaran dalam talian di bit.ly/topachieverscholarship dan tarikh akhir adalah pada 15 Jun 2018

UMSC akan mengadakan peperiksan biasiswa "Top Achiever" bagi semua pemohon ke Kampus Universiti Southampton Malaysia akan layak mendapat biasiswa berdasarkan kecemerlangan akademik dan pencapaian dan terbuka kepada pemohon Malaysia dan antarabangsa. Semua biasiswa adalah bebas daripada bon.

lihat juga biasiswa Hong Leong 2018

Peperiksaan biasiswa akan diadakan di Kampus Malaysia di Educity, Iskandar Puteri, Johor pada1 Julai 2018 dari jam 10 pagi hingga 2 petang.

100 peratus biasiswa dianugerahkan kepada pelajar yang paling cemerlang dari segi akademik dalam peperiksaan. Ianya sangat berdaya saing dan jumlah yang diberikan adalah berbeza-beza setiap tahun. Biasiswa ini tidak termasuk kos perbelanjaan, dan hanya boleh digunakan untuk tahun pertama pelajar kemasukan dan untuk tahun pertama pengajian sahaja. Pelajar mesti melengkapkan Ijazah Sarjana Muda mereka di University of Southampton. Biasiswa cemerlang diberikan secara kompetitif berdasarkan keputusan peperiksaan Kampus Universiti Southampton Malaysia, temuduga dan rujukan. Penerima Beasiswa Terbaik Achiever akan diterbitkan secara nasional.

Southampton menjemput pelajar untuk mengambil tempat mereka dalam kalangan pelajar dan ahli akademik yang paling berbakat dari seluruh dunia.
Untuk maklumat lanjut, hubungi +607-260 2560 atau 
LIHAT JUGA: