Khazanah – Oxford Merdeka Scholarship 2016


Khazanah-Oxford Pusat Kajian Merdeka Biasiswa Islam, yang ditubuhkan untuk menandakan ulang tahun ke-50 kemerdekaan Malaysia, adalah bertujuan untuk membolehkan pelajar Malaysia yang cemerlang untuk menjalankan kajian pasca siswazah di Universiti Oxford. bidang yang boleh diambil daripada pelbagai bidang.

Calon dikehendaki untuk menunjukkan tahap yang tinggi dengan pencapaian akademik, dan bagaimana kajian mereka akan memberi sumbangan kepada keperluan masa depan Malaysia. Anugerah akan termasuk yuran universiti dan kolej, penginapan dan elaun sara hidup, dan kembali tambang udara.
kelayakan

Calon, mestilah warganegara Malaysia, harus mempunyai rekod cemerlang dengan pencapaian akademik dan keupayaan yang terbukti untuk penyelidikan bebas.

Perhatian juga akan diberikan kepada sifat-sifat peribadi calon-calon dari segi potensi kepimpinan dan keupayaan untuk berkomunikasi mereka.

Calon-calon akan dijangka menunjukkan bagaimana kerjaya masa depan mereka dan kepentingan yang lebih luas daripada Malaysia akan mendapat manfaat daripada tempoh pengajian di Oxford.
Penganugerahan biasiswa itu merupakan syarat kepada calon memperoleh penempatan di Universiti Oxford.

Untuk memohon, pemohon dikehendaki mengemukakan perkara berikut:

1) Borang permohonan yang lengkap. Klik di sini untuk muat turun borang permohonan

2)Satu kenyataan peribadi ditandatangani tidak lebih daripada 1000 kata-kata yang termasuk penerangan kawasan yang dimaksudkan pengajian dan menerangkan bagaimana ini akan memberi manfaat kepada Malaysia. Kenyataan itu juga perlu menggariskan sebab-sebab pemohon bagi yang ingin belajar di Oxford, dan ringkasan sifat-sifat peribadi yang akan menjadikan mereka penerima layak biasiswa

3)Senarai kelayakan akademik dan lain-lain anugerah dan penghormatan yang diterima

4)Satu kenyataan mengenai status permohonan mereka ke Universiti Oxford


5) Dua surat sulit sokongan daripada pengadil yang boleh menilai secara terperinci prestasi akademik pemohon dan berpotensi. Dua surat cadangan mesti sampai ke Pusat Pengajian Islam Oxford mengikut tarikh akhir permohonan.

Semua surat-menyurat hendaklah dialamatkan kepada:







The Academic Administrator,
Oxford Centre for Islamic Studies,
George Street
Oxford OX1 2 AR, UK
Tel: 44 1865 278730
Fax: 44 1865 248942
Email: academic.administrator@oxcis.ac.uk

Closing date is 22 January 2016