BIASISWA IOWA SSS LUAR NEGARA UNTUK RAKYAT TERENGGANU

Universiti Iowa di Amerika Syarikat menawarkan biasiswa kepada negeri angkatnya, Terengganu, berdasarkan kerja badan bukan kerajaan yang berpusat di Des Moines, Iowa.
Terengganu dan Iowa menjadi negeri angkat dalam satu perjanjian pada tahun 1987 yang ditandatangani oleh Gabenor Iowa Terry Branstad dan Datuk Seri Amar di-Raja Terengganu.
Hubungan Terengganu dan Iowa rapat dari segi pertanian, pendidikan dan kesenian. Dari sembilan wilayah dan negeri yang menjalinkan hubungan dengan Iowa, Terengganu adalah satu-satunya yang majoriti penduduknya ialah Islam.

BIASISWA IOWA SSS

Penajaan Iowa Sister State Scholarship akan diberikan selepas kajian menyeluruh terhadap permohonan dan penyerahan Permohonan Iowa SSS. Maksimum 10 biasiswa akan disediakan pada setiap tahun kepada penduduk di setiap negeri angkat Iowa.
Nilai/Jumlah Pembiayaan:
$ 16,000 ($ 4,000 setahun untuk sehingga empat tahun)
Keperluan minimum:
Penerima akan dijangka untuk berkhidmat sekurang-kurangnya satu semester sebagai duta bagi negeri / wilayah mereka pada masa mereka di Iowa dan bekerjasama dengan Negeri-negeri Angkat Iowa dan acara-acara mereka.
Permohonan:
Permohonan boleh didapati di laman Biasiswa Iowa SSS.
Pembaharuan:
Diperbaharui untuk tiga tahun atau sehingga anda menerima ijazah sarjana muda anda (yang mana terdahulu) dengan syarat anda mengekalkan pendaftaran sepenuh masa secara berterusan setiap semester di Universiti Iowa dan minimum 2.0 terkumpul University of Iowa gred mata purata.
Tarikh tutup
1 Mac untuk musim luruh, 1 Disember untuk musim bunga 2017.
Hubungi:
Sebarang pertanyaan anda boleh kemukakan kepada Pejabat Kemasukan diadmissions-intlug@uiowa.edu
Rujukan: